неділя, 29 березня 2020 р.

5 клас Марина Цвєтаєва " Книги в червоній палітурці"

Діти!
Нам важко навіть уявити світ, в якому немає книги. До неї ми звикли з самого дитинства, вона розкривала перед нами дивовижні таємниці життя та давала корисні поради у важку хвилину, вчила нас розуміти самих себе. Найважливіше призначення книги – зберігати знання, накопичені віками, і передавати їх наступним поколінням. Книзі ми завдячуємо тим, що сьогодні можемо насолоджуватися шедеврами давньої літератури. В наш час на заміну друкованим книгам приходять електроні. Але прихильників традиційних книжок завжди буде багато, адже спілкування з друкованою книгою викликає особливе відчуття, ніби спілкування з живою людиною.Давайте пригадаємо цікаве про книги:




Любов до книги в кожному з нас приходить в дитинстві. І дівчинка, про яку сьогодні піде мова, полюбила їх у ранньому дитинстві. 

Робота з підручником. 

Прочитайте статтю в підручнику про Марину Цветаєву і створіть інформаційне гроно в зошиті та передайте на вайбер.
А зараз спробуйте прочитати поезію Цветаєвої під музику Шумана:


Запитання для обговорення. - усно 

- Як часто поетеса звертається до книг?
- Що ви собі уявляєте, коли читаєте ці рядки?
На лампі мерехтять вогні…
Як добре з книгою у хаті.
- Хто ці герої: Геккельбері, Беккі, індіанець Джо, Принц, Жебрак?
- Що вам відомо про них?
- З ким порівнює автор Тома?
- Хто такий Діоген, «що в бочці мешка»?
- Що відчуває дівчинка, коли читає книги?
- Чи є у вас бібліотека? Які у вас улюблені книги?
- Якій людині належать слова:
  -Та чом би серед любих книг
 Знов з лампою не задрімати?
 О золоті мої часи,
 Палає серце на папері!

Довідник уроку. Діоген - давньогрецький мислитель, який, за легендою, жив у бочці. Принц і злидар (принц і жебрак) - герої однойменної повісті Марка Твена - схожі один на одного англійський принц Едуард Тюдор і маленький жебрак Том Кенті, які за велінням долі помінялися своїми ролями; потрапивши в незвичне середовище, кожен із них відкрив для себе важливі істини.

Роберт Шуман (1810-1856), німецький композитор, диригент, педагог, створив музичні альбоми «Дитячі сценки» та «Альбом для юнацтва». 
Едвард Гріг (1843 -1907), норвезький композитор, піаніст, диригент. Створив цикл п’єс, серед яких відомою є «Колискова».

 Цезар Кюї (1835 -1918), знаний російський композитор, професор фортифікації, інженер-генерал, створив 4 дитячі опери. Ми розуміємо, що мама часто грала своїм донькам, а можливо, дівчатка розучували ці музичні твори на фортепіано. І Марина поєднала музику й книги в єдине ціле як частину свого дитинства, свого життя. Особливо до вподоби поетесі була мелодія Е.Гріга «Ранковий настрій». Давайте прослухаємо мелодію Едварда Гріга «Ранок» й змалюємо настрій цієї музичної п’єси.

(малюнок переслати)




 Продовжіть речення в зошиті і перешліть
Ліричний герой – це…
Персонажі, за якими сумує М. Цвєтаєва, - …
Композитори, музика яких звучала в будинку Цвєтаєвих, -…..
Ліричний герой сумує за ….
«Книги ……»
«Та й мені ці золоті….»

Напишіть про свої книги які запамяталися з дитинства.
Чекаю до четверга 02.04

1 коментар:

5 клас Фольклор

 Дорогі пятикласники запрошую вас на дистанційний урок: ПРИСЛІВ’Я Народ скаже, як зав’яже. Українське прислів’я Японський хлопчик Японськи...