понеділок, 4 травня 2020 р.

6 клас


Сьогодні  нас теж чекає казковий час, ми познайомимося з письменницею, яка розфарбувала трагічне XX століття у веселкові кольори. Вона силою своїх мрій і фантазії створила світлу і радісну країну дитинства. Саме у цій країні ми знову зануримося у дитячі спогади, познайомимося з новими героями і навіть завітаємо до письменниці у гості.
Отож, помандруємо у далеку і прекрасну країну Швецію, помилуємося її краєвидами та навідаємося до відомої казкарки Астрід Ліндгрен, яка і до сьогодні – одна з найпопулярніших письменниць у світовій дитячій літературі.


Швеція – держава в Північній Європі на Скандинавському півострові. Межує з Норвегією та Фінляндією, також з'єднана з Данією. Займаючи територію у 450 295 км², Швеція є третьою за площею країною Європейського Союзу. Сучасна назва Швеції буквально означає «Королівство Шведів».Прапор – зображення синього полотнища з жовтим хрестом.Герб – Великий і Малий. Малий Герб, який використовують частіше, є синім щитом з трьома золотими коронами, дві вгорі, одна внизу. Великий Герб — це герб монарха, який використовують в особливих випадках.



З








Знайомтеся Астрид Ліндгрен:

Читаємо казку Астрід Ліндгрен "Міо ,мій Міо"


Образи головних героїв казки «Міо, мій Міо»
Виконайте наступні завдання:
1. Пригадайте події твору і заповніть таблицю іменами її героїв.

Сонячний світ добра               Світ зла і темряви


Поміркуйте, на стороні яких персонажів діє природа, втілена в образах Мертвого лісу, Гори,
Землі, Озера?

Допитливим про алегоричний зміст повісті. Творче і життєве правило письменниці -
«дітям треба говорити правду і тільки правду» - залишається дієвим і в казкових повістях.
А.Ліндгрен, вдаючись до прозорих алегорій, зачіпає дуже серйозні життєві питання. Так,
наприклад, у повісті «Міо, мій Міо» традиційна в казкових сюжетах боротьба добра зі злом
набуває антифашистський звучання.
- Що ви чули про явище фашизму? З якою історичною особою воно пов’язане?
Образ темряви, яка поглинає світ, - це алегоричний образ фашизму. Гітлерівці часто
відбирали у батьків їхніх дітей, використовували їх у своїх нелюдських експериментах,
утримуючи в концтаборах. Образ злого лицаря Като, який ненавидить весь світ, наділений
відразливими і одночасно карикатурними рисами Гітлера. Так А.Ліндгрен навіть у казках
бореться за мир, застерігає людства від зла. Але художній твір, написаний талановитим
митцем, часто переростає початковий задум. Образ Като можна вважати узагальненим
образом будь-якого гнобителя, загарбника, диктатора, людини, що сіє зло і поширює темряву.

2. Знайдіть в інтернет-словниках пояснення слова «ЛИЦАР» («РИЦАР») та інформацію про
кодекс честі лицаря. Поміркуйте над питаннями:
- Наскільки відповідає цьому кодексу лицар Като? Чи є він взірцем лицарської доблесті?
- Чи можна назвати лицарем Міо? І що має на увазі Юм – Юм, коли говорить, що у Міо
королівська кров?
3. Порівняйте героїв твору.
А. Заповніть опорну схему «Розвиток образу Міо».



Б. Складіть опорну схему «Образ злого лицаря».



Верхній ряд – художні деталі, що описують зовнішність. Середній ряд – ставлення до світу.
Нижній ряд – вчинки лицаря Като.

- Чим лицар Като, герой повісті А.Ліндгрен, відрізняється від героїв народних казок, які
уособлюють зло?
- На кого з героїв прочитаних вами книг він схожий? Поясніть, чим саме?
4. Творче завдання. Намалюйте Міо, яким ви його уявляєте, або створіть про нього сенкан.

Пограємось?
Навчальна гра «Вірно – не вірно» за повістю «Міо, мій Міо»:

Немає коментарів:

Дописати коментар

5 клас Фольклор

 Дорогі пятикласники запрошую вас на дистанційний урок: ПРИСЛІВ’Я Народ скаже, як зав’яже. Українське прислів’я Японський хлопчик Японськи...