вівторок, 26 травня 2020 р.

11 клас Милорад Павич "Скляний равлик"

Перегляньте книгу.Прочитати текст "Скляний равлик" https://www.ourboox.com/books/милорад-павич/ 

Перегляньте експрес-урок,випишіть головне.

Равлик — універсальний місячний символ, що виражає ідею природних циклів, родючості, відродження. У єгипетській ієрогліфіці спіраль зображувалася равликом і позначала хід часу, великий ритм життя. До нас дійшли згадки про церемонії, які проходили у Стародавньому Єгипті, в лабіринті храму в Абідосі, і стосувалися часу. Мааткара Хатчепсут (Хатшепсут) Хенеметамон — п’ята жінка-фараон ХVIII династії Стародавнього Єгипту (роки правління — приблизно 1479–1458 рр. до н. е.). Хатчепсут була дочкою фараона Тутмоса I. Після смерті батька вона вийшла заміж за зведеного брата Тутмоса II. Маючи слабке здоров’я, Тутмос II помер, оголосивши фараоном малолітнього сина Тутмоса III від другої дружини. Новий правитель був занадто малим, і Хатчепсут виконувала при ньому обов’язки регента. Однак така роль не влаштовувала царицю — вона хотіла домогтися всієї повноти влади. 1479 р. до н. е. її проголошують фараоном. Після того, як її пасинок досяг повноліття, їй довелося придушити кілька повстань. За часів її царювання Єгипет процвітав. Таємницею залишалися її стосунки із Сенмутом — головним радником, зодчим храму в Долині царів, наставником дочки Нефрури. Від початку правління Хатчепсут радник Сенмут став володарем 93 титулів і був найближчою довіреною особою правительки. Віддавши дочку заміж за Тутмоса ІІІ, жінка-фараон дала йому шанс знову стати законним правителем. Уважають, що Сенмут готував Нефруру до самостійного царювання, але вона явно не успадкувала материнської жаги до влади. Після смерті Хатчепсут (1458 р. до н. е.) фараоном став Тутмос III, який згодом наказав знищити всі відомості про неї та її зображення, тому тривалий час про Хатчепсут нічого не було відомо.
Усно дайте відповідь на питання:
  • Назвіть провідні риси постмодерністської естетики та літератури.
  • 2. Які з цих рис утілено в оповіданні «Скляний равлик»?
  • 3. Знайдіть у тексті повтори («Насамперед поглянула на річки. Хмари були несилі накрити воду, пливли проти течії вздовж правого берега Дунаю й перепиняли вітри біля гирла Сави»). Яку художню роль вони відіграють?
  • 4. Що дає для розуміння твору можливість його інтерактивного прочитання?
  • 5. Як ви думаєте, для чого автор використовує імена і реалії історії Стародавнього Єгипту?
  • 6. Чи бачите ви в тексті оповідання риси «інтерактивної літератури - літератури, що рівняє читача з письменником»? Відповідь аргументуйте.
  • 7. Спробуйте прочитати оповідання різними шляхами. Як саме змінюється ваше сприйняття залежно від шляху прочитання?
  • 8. Якій літературі - лінійній чи нелінійній, традиційній чи інтерактивній - ви віддаєте перевагу? Чому?
  • 9. Підготуйте мультимедійну презентацію «Література постмодернізму».

Немає коментарів:

Дописати коментар

5 клас Фольклор

 Дорогі пятикласники запрошую вас на дистанційний урок: ПРИСЛІВ’Я Народ скаже, як зав’яже. Українське прислів’я Японський хлопчик Японськи...